Akiff Syukri Beri Kata2 Padu Pada Sajat Selepas Dia Dicari Ramai Orang. Ada Lagi Satu Benda Beliav Beritahv

KUALA LUMPUR: Usahawan p.opular, Datuk Aliff Syukri mena.sihatkan Muham.mad S.ajjad Kamaruz Zaman atau lebih popular dipanggil S.ajat, 36, untuk mengh.ormati u.ndang-u.ndang dan agama I.slam.

Sebagai  sahabat, Aliff berkata, beliau meminta S.ajat tidak memperm.ainkan i.su m.urtad sebaliknya menjadi seorang manusia yang sentiasa mahu berubah ke arah keb.aikan.

“Kita sebagai seorang manusia, perlu mengh.ormati u.ndang-u.ndang. Tak s.alah jika kita meng.aku s.alah. Itu tidak bererti kita k.alah. Kita rakyat Malaysia, ada u.ndang-u.ndang yang perlu kita p.atuhi.

“Sebagai sahabat, saya tak mahu S.ajat keluar daripada I.slam atau m.urtad. Jangan tert.ekan dengan segelintir w.arganet. Menye.rahlah. Ikut garis p.anduan dan u.ndang-u.ndang,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi semalam.

Semalam k.ecoh di media sosial apabila satu video berdurasi 1 minit 45 saat yang tular menunjukkan S.ajat mengumumkan dia tidak mahu lagi menga.nut agama I.slam selain mengakui tert.ekan dengan s.ituasi yang sedang dilaluinya.

Bagaimanapun, klip video tersebut tidak dapat disahkan kesah.ihannya.

Pada 6 Januari lalu, S.ajat  meng.aku tidak bers.alah di M.ahkamah Tinggi Sy.ariah di sini atas tu.duhan sebagai seorang lelaki berpakaian menyerupai wanita pada 2018 lalu.

Pada 23 Februari lalu, S.ajat tidak hadir ke m.ahkamah bagi pr.osiding pert.uduhan terhadapnya menyebabkan Jabatan A.gama I.slam Selangor (Jais) mengeluarkan w.aran t.angkap ke atasnya.

Dalam pada itu, Aliff berkata, dia sudah lama tidak bertukar khabar dengan S.ajat dan mend.oakan agar sahabatnya itu sentiasa c.ekal serta ta.bah menghadapi u.jian Tuhan.

“Saya tidak mahu terl.ibat dalam u.rusan dia dan sebenarnya kami sudah lama tidak berhubung. Saya d.oakan yang terbaik untuk dia,” katanya.

Kredit : Utusan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber:https://mediabawang.net/aliff-g-tau/

Be the first to comment on "Akiff Syukri Beri Kata2 Padu Pada Sajat Selepas Dia Dicari Ramai Orang. Ada Lagi Satu Benda Beliav Beritahv"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*