Gara2 Ins1den Video Viral, Ini Keadaan Di J&t Sekarang Yang Mengejutkn Ramai

 

 

Baru-baru ini tular di media sosial ins1den seorang pekerja J&T yang telah merakam aktiviti membaling dan merosakkan barang-barang kiriman pelanggan di aplikasi Tik Tok. Sehubungan itu, syarikat kurier bar4ng yang terkenal itu mendapat kec4man hebat dari netizen berhubung perkara berkenaan.

Sehubungan itu, ramai pelanggan yang berkongsi video menerima barangan yang telah rosak, disamping penghantaran yang lewat dari jangkamasa yang sepatutnya. Rata-rata pelanggan meluahkan rasa marah dan kecewa terhadap prestasi kurier penghantaran J&T yang dahulunya terkenal dengan kecekapannya dalam penghataran barangan ke seluruh negara.

@therealpujah7

Pelik ni kosong πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ’ #jnt #fyp #foryoupage

♬ original sound – Mahfuzah Zainuddin

Tidak dinafikan, perkara ini berlaku berikutan pekerja J&T yang merasa tidak puas hati terhadap pengurusan kurier penghantaran tersebut yang dikatakan telah memotong elaun kerja lebih masa mereka disamping beban kerja yang berlebihan disebabkan aktitivi kawalan pergerakan dalam negara (PKP) disebabkan penularan wabak yang meng4ncam nyawa cov1d-19.

Terkini, pekerja J&T yang bertanggungjawab merakam insiden merosakkan barangan pelanggan terbabit tampil memohon maaf diatas keterlanjuran beliau memuatnaik video berkenaan di laman sosial Tik Tok beliau. Beliau tidak menyangka sama sekali perbuatan beliau itu telah mengakibatkan video tersebut viral di media massa. Berikutan tularnya video tersebut, syarikat penghantaran JNt mengalami kemerosotan penerimaan barangan pelanggan. Disebabkan ins1den tersebut, beliau telah dipecat serta merta.

@wbas_photography

Kembalilah kepada kami πŸ˜”..#jntexpress #abangjnt #fyp #foryoupage

♬ original sound – Conor Maynard

Menurut video beliau terbaru, pekerja yang bernama Mahfuzah Zainuddin telah memohon maaf serta berterima kasih kerana pihak J&T yang telah memberinya pekerjaan sebelum ini.

@therealpujah7

Saya minta maaf kepada Jnt dan semua warga tik tok, in sha Allah doakan saya murah rezeki selepas ni πŸ‘πŸ‘πŸ˜‡πŸ˜‡ #fyp #foryoupage #jnt #SmileStrong2021

♬ original sound – Mahfuzah Zainuddin

Dalam video yang berdurasi 59 saat itu, beliau mendedahkan bahawa pihak jnt meminta beliau memadam video berkenaan kerana telah mencemarkan imej syarikat kurier penghantaran tersebut. Beliau juga menasihati orang ramai supaya mengambil iktibar dari perbuatan beliau yang tidak bertanggungjawab tersebut.

Komen Netizen:

Dalam perkongsian video yang lain, kelihatan gudang barangan JNT yang kelihatan lenggang kerana tiada pelanggan yang sudah tidak mahu menggunakan perkhidmatan syarikat terbabit.

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Tiktok Mahfuzah Zainuddin

Be the first to comment on "Gara2 Ins1den Video Viral, Ini Keadaan Di J&t Sekarang Yang Mengejutkn Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*