Sarung Topi Konvo Atas Batu Nisan, Gadis Seb4k Kongsi Kejayaan Di Pusara Arw4h Bapa

 

 

Pem3rgian insan tersayang dalam kehidupan sememangnya sesuatu yang sangat mem1lukan. Lebih-lebih lagi jika insan itu merupakan ibu atau bapa kita.

Baru-baru ini, seorang gadis berasal dari negara jiran, Indonesia memuat naik satu video menerusi akaun TikTok miliknya, @yussrilinnah.

Video pendek itu memaparkan gadis itu sedang menziarahi kuburr arw4h bapanya, yang dipanggil ‘abah’, dan dia dilihat memakai jubah lengkap dengan ‘mortar board’ di atas kepala kerana baru sahaja menamatkan pengajiannya.

@fieds_

yang selalu insecure je boleh buat

♬ original sound – Jejep

“Mungkin jika abah ada sewaktu majlis tamat pengajian kelmarin pasti seperti ini,” tulisnya pada video berkenaan.

Namun, apa yang menyedihkan dalam video tersebut adalah saat dia menanggalkan ‘mortar board’ dan meletakkannya di atas batu nisan, seakan-akan dia sedang menyarungkannya di atas kepala bapanya.

Akib4t tidak dapat menahan kesedihan, dia mengusap kedua-dua pipinya berkali-kali untuk menges4t jura1an air mata yang jatvh merindui arw4h bapanya.

Jika bapanya masih ada, kalau waktu diput4r kembali, dia ingin meluahkan segala kegembiraan dalam hati, memandang tepat ke anak mata bapanya dan mener1ak memberitahu: ‘Abah, anakmu ini telah berjaya membuat abah bangga!’.

Tetapi sayang seribu kali sayang, luahan itu tidak akan sampai kepada orang yang dituju kerana bapanya itu telah pergi buat selama-lamanya.

Tiada lagi senyuman serta pujian daripada seorang ‘bapa’, tanda bahagia tatkala melihat kejayaan yang diperoleh oleh anak gadisnya itu di dunia ini.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet berasa seb4k melihat perkongsian gadis itu. Dalam pada itu, mereka turut mendoakan buat arw4h bapanya dan memberi kata-kata semangat kepada dirinya.

Semoga bapa kamu ditempatkan di syurg4 paling tinggi

Bapa kamu sangat bangga dengan kamu

Sesungguhnya setiap yang hidup pasti akan pergi menghadapNya. Sementara mereka masih bersama dengan kita, hargailah kedua orang tua kita dan luangkan masa bersama selagi berpeluang.

Hidup ini sementara. Tunjukkan pada mereka betapa kita sayangkan mereka… Semoga sis itu kuat menghadapi segala ujian dalam hidupnya. Amin!

Sumber: TikTok @yussrilinnah

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : http://www.penmerah.dnqj.my/

Be the first to comment on "Sarung Topi Konvo Atas Batu Nisan, Gadis Seb4k Kongsi Kejayaan Di Pusara Arw4h Bapa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*