Dua Kali Tuk4r Agama, 3 Kisah Peribadi Dewi Sandra Yang Mengeejutkan

 

 

Dalam beberapa hari ini, Murai MY lihat nama Dewi Sandra kini menjadi sebutan di Indonesia selepas dia berkongsi kenangan bersama bapanya.

Dia membincangkan kenangan manisnya dengan bapanya yang diketahui  adalah seorang agnostik yang kemudian menjadi mualaf. Dewi berkata bahawa ibunya selalu memintanya untuk selalu mendoakan bapanya. Dia, yang masih remaja ketika itu, merasa bingung.

Sehingga suatu hari hasrat ibunya menjadi kenyataan. Bahkan Dewi mengakui bahawa dia tidak menyangka kekuatan doa dapat mengubah bapanya.

Kemudian bapanya menikah semula dengan ibu Dewi. Dia menyatakan hal ini kepada Daniel Mananta di Daniel Mananta Network. Daniel Mananta bingung dengan perkahwinan itu. Sebenarnya ibu bapa Dewi Sandra pernah bercer4i sebelum ini. Dewi juga menjelaskan bahawa mereka berkahwin lagi kerana bapanya telah memeluk agama Islam.

Pada mungkin tidak begitu mengenali siapakah Dewi, berikut Murai MY kongsikan 3 fakta mengenai beliau yang mungkin ramai tak tahu.

3

 

Foto: Pikiranrakyat

Bintang komersial

Wanita kelahiran Brazil ini sebenarnya pertama kali muncul dalam beberapa buah iklan komersial. Dewi Sandra juga pernah membintangi beberapa iklan, seperti pelembap badan, deodoran dan produk elektronik.

2

Foto: Viva.co.id

Berkahwin Tiga Kali

Dewi berkahwin dengan Surya Saputra, seorang pelakon dan penyanyi Indonesia pada tahun 2000. Namun, perkahwinan keduanya berakhir dengan perceraian pada 16 Februari 2005. Dewi kemudian berkahwin semula dengan penyanyi Glenn Fredly pada 3 April 2006 di Bali.

Pada bulan Disember 2008, rumah tangga Dewi dan Glenn Fredly dilanda mas4lah dan  bercer4i.

Kemudian, pada 11 Disember 2011, Dewi bernikah dengan Agus Rahman di Jakarta. Agus Rahman terkenal sebagai seorang usahawan ang mempunyai kedudukan tertinggi di salah satu pusat membeli-belah terbesar di Jakarta, Grand Indonesia.

1

Foto: Fimela

Dua kali Tuk4r Agama

Dewi Sandra telah menukar agamanya sebanyak dua kali kerana perkahwinan. Difahamkan, Dewi merupakan seorang muslim sejak kecil namun, semasa dia berkahwin dengan Glenn, orang ramai menyatakan bahawa Dewi Sandra telah menukar agama  mengikuti Glenn.

Ini dibuktikan melalui perarakan perkahwinan kedua yang berlangsung di Tirta Hotel Bali Chapel. Namun, perkahwinan mereka hanya bertahan selama tiga tahun.

Kemudian dia berkahwin dengan Agus Rahman, dan dilaporkan telah mengubah ag4manya lagi.

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Murai

Be the first to comment on "Dua Kali Tuk4r Agama, 3 Kisah Peribadi Dewi Sandra Yang Mengeejutkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*