Pelakon Soraya Abdullah Meninggl Dunia, Jen4zah Dibungkus Dalam Plastik, Punca Kem4tian Didedahkan

Berita sedih datang dari dunia hiburan di Indonesia, artis Soraya Abdullah meninggl dunia pada hari Isnin, 1 Februari. Melalui Instagram, pelakon drama,  Umi Pipik menerangkan punca kem.atian Soraya Abdullah.

“Innalillahi wa innailaihi rojiun …. Selamat tinggal, sahabatku … Soraya Abdullah, “tulis Umi Pipik

“Allah lebih menyayangi kamu, wahai wanita syurga, aku percaya dan bersaksi bahawa kamu adalah orang yang baik dengan segala kekuranganmu,” tulis Umi Pipik dengan emoji yang menangis di Instagram.

Dalam muat naik itu, Umi Pipik memasukkan foto dirinya bersama Soraya Abdullah. Sebagai rakan, Umi Pipik mengakui bahawa dia merasa sangat kehilangan kerana kem.atian Soraya Abdullah.

Soraya Abdullah meninggl dunia setelah diuji positif virus c.ovid-19 dengan asma kom.orbid. Pengebumian pelakon sinetron itu menggunakan protokol kesihatan c.ovid-19 dengan membungkus m.ayat itu dalam plastik dan meletakkannya di dalam k.eranda.

Love you Aya,” tulis Ummi Pipik memperlihatkan peti j.enazah Soraya Abdullah.

Diketahui, sebelum Soraya Abdullah meninggl dunia, dia telah dimasukkan ke hospital selama dua minggu dalam keadaan kr.itikal.

Dia juga pernah meminta untuk mencari penderma pl.asma d.arah untuk pemulihannya. Namun, dilaporkan bahawa Soraya Abdullah meningal dunia pada hari Isnin (1/2) semalam.

Soraya Abdullah sering muncul dalam pelbagai iklan produk. Soraya dilahirkan pada 3 Ogos 1978. Sebagai anak seni, dia telah membintangi sejumlah sinetron, seperti Tersanjung, Kehormatan, Hidayah, Lilin Kecil, dan Misteri Ilahi.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber: Murai

 

Be the first to comment on "Pelakon Soraya Abdullah Meninggl Dunia, Jen4zah Dibungkus Dalam Plastik, Punca Kem4tian Didedahkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*