Lagi Klust3r K3nduri, 21 Orang Disahkan P0sltilf..

Akhir-akhir ini berlakunya peningkatan kes C0vld-19 yang dr4stik di negara kita. Tambahan pula, Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 2.0 terpaksa dilaksanakan di enam buah negeri bagi melandaikan semula k3s C0vid-19. Tidak berakhir di situ, muncul pelbagai klvster baharu yang berpunca daripada pergerakan rentas negeri sejak kerajaan membenarkannya semula.

 

Kluster Kampung Lebu

gambar hiasan

 

Klvster Kampung Lebu dikenal pasti antara salah satu daripada enam klvster yang berjaya dikesan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Menurut Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, klvster ini dikaitkan dengan kenduri perkahwinan dan t4hlil yang melibatkan daerah Bentong dan Kuantan di Pahang.

 

“K3s in.deks bagi klvster ini (iaitu k3s ke-122,732) telah dilaporkan p0sitif C0VID-19 pada 5 Januari 2021 hasil s4ringan kontak rapat. S4ringan yang telah dijalankan ke atas kontak rapat terutama ahli keluarga dan tetamu majlis seterusnya mendapati seramai 20 lagi individu dik3san p0sitif C0VID-19.” – KP Kesihatan

Nama klvster ini diberikan sempena dengan lokasi majlis perkahwin tersebut yang diadakan di Kampung Lebu Bentong. Sehingga semalam, seramai 80 invidivu telah disaring.

 

Infografik

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : OhBulan

Be the first to comment on "Lagi Klust3r K3nduri, 21 Orang Disahkan P0sltilf.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*