Baru Hadiahkan Kerusi Roda Elektrik, Hafiz Mahamad Sebak Loh ‘Pergi’

 

 

Usahawan yang terkenal di media sosial, Hafiz Mahamad sebelum ini pernah berkongsi pada 1 Oktober lalu, dia terpaksa membatalkan semua mesyuaratnya di Kuala Lumpur demi menziarah sahabat baiknya yang sedang mengalami peny4kit str0k di Kelantan.

Hafiz berkongsi perjalanannya dari Kuala Lumpur ke kawasan rumah sahabatnya dekat Kelantan dan mengambil keputusan untuk terus menghantar rakannya yang dikenali sebagai Loh ke hospital bagi mendapatkan raw4tan lanjut.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)

“Dia str0ke sebab kerja kuat, 10 tahun kerja tempat tu. Dia kata dia dem4m dan sakit kaki. Saya call dan suruh dia berhenti, kerja dengan saya je. Semalam saya call dia lagi, dia kata dah tak tahan. Saya terus fly ke Kelantan pagi ni.”

Menurut Hafiz, persahabatan yang sudah terjalin daripada kecil itu membuatkannya tidak sanggup untuk melihat rakan baiknya terlantar begitu, sehingga membuatkan dia berasa bertanggungjawab untuk menanggung kos raw4tan Loh di hospital swasta.

Terbaru, satu khabar duka dikongsi oleh Hafiz menerusi Instastory bahawa sahabat baiknya itu telah menghembuskan nafas terakhir pagi tadi.

Di dalam perkongsian yang dimuat naik itu, sewaktu kali terakhir bertemu sahabatnya itu dia sudah menyangka arw4h hanya mampu bertahan dalam jangka masa yang pendek, namun jauh di sudut hati suami kepada Syafiqah Aina ini berharap Loh mampu bertahan.

“Masa terakhir saya jumpa, masa tu saya dah tau berapa lama jangka hayat dia boleh bertahan. Sebab saya ada juga tanya jurur4wat,” katanya.

Dalam pada itu, Hafiz berdoa agar sahabatnya ditempatkan di syurga sekali gus berehat dari kesakitkan yang dihadapi oleh Allahy4rham.

“Takdir dia harini, dia sahabat paling saya sayang, rindu dan cinta. Rehat la Loh. Kita jumpa di syurga nanti,” ujarnya.

Sebelum ini, Hafiz baru saja pergi ke Kelantan untuk menghadiahkan kerusi roda elektrik bagi memudahkan urusan Allahy4rham.

Saya terpaksa rentas negeri untuk sahabat saya

“Saya taknak biarkan sahabat saya giveup dengan sakit dia

“Last month saya angkat dia ke hospital, harapan saya dia kuat & sembuh. Lepas 2 minggu stay hospital, dia boleh balik & mak dia jaga di rumah tapi sampai sekarang dia tak boleh berjalan lg

“Setiap hari saya call, sebab taknak sahabat saya ni rasa sunyi. Sebelum PKPD saya call & saje tanya “loh dh mandi ke?”

“Dia kata “belum hafiz, dari sejak lepas keluar hospital, hanya lap dgn kain basah je. Aku pun pakai pampers je”

“Sebak hati saya dengar, saya nak fly ke Kelantan time tu tak boleh sebab tak boleh rentas negeri

“Lepas beberapa minggu, saya buat swab test & Semalam saya decide untuk terus ke Balai Polis minta kebenaran. Alhamdulilah mereka benarkan untuk saya bantu sahabat. Besar pahala mereka, InsyaAllah

“Harini, bila sampai je rumah sahabat. Tengok dia dengan ber “pampers” & terbaring je. Selera makan kurang & badan pun makin kurus. Sebak hati ni, mata pun nak berair sebenarnya

“Saya cukur apa yg patut, bersihkan dia & guntingkan rambut. Handsome sangat dia, nampak ceria sangat Alhamdulilah

“Bila saya bawa kerusi electric tu. Sahabat saya nampak, mata dia terus berair & dia tahan. Saya angkat dia naik atas kerusi tu

“Ya Allah, happy sangat! Walaupun dia tak boleh berjalan, saya happy sebab boleh tengok dia bergerak dengan kerusi tanpa orang tolak. Dia happy sangat

“Aku sayang pada sahabat, sebab Allah yg wujudkan rasa rindu, pengorbanan ini & cinta dalam hati ini untuk sahabat

“Sahabat, Aku akan ada sampai penghujungnya dengan mu & tak akan aku lupa janji waktu kita kecil dulu sahabat”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad)

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Yoy Network

Be the first to comment on "Baru Hadiahkan Kerusi Roda Elektrik, Hafiz Mahamad Sebak Loh ‘Pergi’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*