Isu tukar ag4ma untuk berkahwin, Ini Kenyataan Illi Najwa

 

Pertama sekali, ribuan ampun dan maaf atas segala yang berlaku. Illi tak dapat nak jawab lebih awal kerana terlalu tertekan dengan apa yang berlaku (bukan kerana komen netizen tetapi isu ini telah melihatkan Untie Halimah)

Mummy dah ada tegur Illi mengenai hal ini semua dan Illi tahu segala silap dan salah yang dah berlaku atas kejahilan Illi dan Manpreet tetapi beberapa kenyataan perlu diperjelaskan dari pihak kami:

1. Manpreet memeluk Islam sejak tahun lepas

2. Saya tidak pernah menukar nama atau agama seperti yang mereka dakwa, nama saya kekal Illi Najwa Anuar Hussin Saddique. Keluarga mentua memanggil saya dengan panggilan Navpreet sejak 2012 lagi kerana mereka sukar untuk menyebut nama sebenar saya.

3. Kami telah bernikah pada 16 Disember lagi tetapi tidak diuar-uarkan (sijil nikah akan diperolehi pada Rabu ini atau minggu depan)

4. Berkenaan video perkahwinan yang tular, kami tidak meminta perkara itu kerana kami tahu akan menimbulkan isu sensitif. Saya dan Manpreet tidak bersetuju dengan perkara ini. Manpreet juga tahu akibatnya.

5. Kami tahu apa yang dibuat tidak betul tetapi kami tiada pilihan dan Manpreet juga tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyatan sensitif berhubung isu tersebut. Dia juga meminta pihak media tidak memainkan lagi isu tersebut.

6. Berkenaan isu merentas negara, saya dah mematuhi setiap prosedur yang ditetakan dan tiada apa-apa keistimeaan diberikan kepada kedua-dua pihak. Saya sudah menghantar semua dokumen yang diminta tetapi semua orang berfikiran sebaliknya.

7. Saya juga tidak pasti bagaimana hubungan saya sebagai anak saudara menteri boleh tersebar sedangkan saya tidak pernah mengumumkan perkara itu sebelum ini. Saya sebenarnya tidak mahu membabitkan sesiapa dalam isu ini termasuk ibu saya.

Saya meminta maaf kepada semua termasuk ahli keluarga saya. Saya tidak bermaksud untuk memalvk4n mereka.

Najwa

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : wowberita

Be the first to comment on "Isu tukar ag4ma untuk berkahwin, Ini Kenyataan Illi Najwa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*