Sudah 8 Tahun Ayana Jihye Moon Masuk Islam, Ini Keadaan Terkini Ayana

 

Sudah 8 Tahun Ayana Jihye Moon Masuk Islam, Adakah Kecantikkan Beliau Melalui Pembedahan?, Ini Penjelasannya | Kisah Ayana Jihye Moon dimana dia merupakan seorang gadis Korea Selatan memeluk agama Islam dan berhijrah ke Indonesia beberapa tahun lalu viral dan menjadi bualan hangat warganet.

Wanita berusia 25 tahun ini juga dikenali sebagai model muslimah yang cukup popular di laman sosial dan menerusi Instagram juga dia kini sudah mempunyai 2.7 juta followers yang senang mengikuti perkembangannya.

Walau bagaimanapun, kisahnya sangat menarik perhatian netizen sehingga Ayana Jihye Moon ini turut menjadi inspirasi buat gadis muda di luar sana.

Perkongsian Ayana Jihye Moon baru-baru ini juga menjad buah mulut warganet apabila dia berkongsikan perasaan gembira kerana adik lelakinya yang juga memeluk agama Islam sekitar Mac tahun lalu dan mengikuti jejak langkahnya membuatkan pada tahun ini dia dapat menjalani ibadah puasa bersama adik.

Selain itu, perkongsian terbaru Ayana Jihye Moon tentangnya juga mencuri tumpuan ramai apabila dia berkongsikan kisah pada hari dirinya memeluk agama Islam bersempena tarikh 29 April.

“29 April. Sudah 8 tahun. Hari ini, 8 tahun yang lalu saya masuk Islam. 8 tahun lalu, saya sendiri. 8 Tahun lalu, saya tidak percaya diri.

“Dan sekarang saya percaya diri sebagai seorang muslimah dan menantikan masa depan saya sebagai seorang muslimah dalam Islam.”

Kini dia sudah percaya diri sebagai seorang muslimah, Ayana Jihye Moon juga bersyukur imannya semakin hari semakin kuat.

“Alhamdulillah, iman saya semakin hari semakin kuat. Semoga saya bisa tetap istiqomah dan selalu dalam lindungan Allah SWT.”

Dalam pada masa yang sama, perkongsiannya kelmarin itu meraih perhatian ramai dan mereka turut meninggalkan pelbagai komen positif buatnya.

Kecantikan semula jadi…

Ayana yang menggunakan nama @xolovelyayana di laman Instagram miliknya telah membuat pengakuan bahawa wajahnya adalah semula jadi dan tidak melakukan apa-apa pembedahan.

Jangan buat apa-apa spekulasi…

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : I MUSLIM NETWORK

Be the first to comment on "Sudah 8 Tahun Ayana Jihye Moon Masuk Islam, Ini Keadaan Terkini Ayana"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*