Pendakwah selebriti direman lagi. Ini jumlah kes terkini

 

Petaling Jaya: Pendakwah selebriti yang sebelum ini ditahan atas dakwaan mer0gol dibawa ke Mahkamah Majistret Petaling Jaya di sini untuk permohonan r3man oleh pihak polis, hari ini.

Suspek yang dilihat memakai baju lokap berwarna ungu dan berseluar jingga tiba di hadapan pintu masuk mahkamah pada jam 10.30 pagi dengan diiringi dua anggota polis.

Lelaki itu kemudian dibawa ke Bilik Reman di tingkat satu kompleks bangunan mahkamah.

Suspek direman bagi membolehkan pihak polis menjalankan siasatan berhubung dua laporan polis yang diterima berkaitan kes r0gol, g4ngguan s3ksual dan s3ks luar t4bii terhadapnya yang berlaku di daerah ini.

Harian Metro sebelum ini melap0rkan p0lis Petaling Jaya menerima dua laporan polis terhadap susp3k dengan salah satu laporan atas dakwaan mer0gol dan satu lagi atas dakwaan c4bul dan s3ks luar t4bii.

Terdahulu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, polis Selangor menerima enam laporan berkaitan salah laku s3ks disyaki dilakukan seorang pendakwah selebriti.

Fadzil berkata, lima laporan diterima di Shah Alam dan satu di Petaling Jaya.

Sebelum ini, media tempatan melaporkan seorang wanita berusia lingkungan 20-an itu telah keluar dengan susp3k yang baharu dikenali di laman sosial Instagram dengan menaiki kereta susp3k jenis BMW untuk berbincang mengenai masalah kemur-ungannya pada 11 September tahun lalu.

Suspek telah membawa mngsa makan di kedai makan di Shah Alam sebelum dibawa ke rumahnya di Seksyen 7, Shah Alam dan semasa di rumah itu, mngsa dikatakan telah dir0gol.

Berikut Perbualan “h4ngat” antra Dai Syed dan Fathia kul 3 pagi

Jumlah makin meni-ngkat, polis terima 5 lagi laporan terhadap pendakwah selebriti

Berikutan kes dakwaan r0gol, polis menerima lima lagi laporan daripada mngsa jnayah s3ksual membabitkan pendakwah selebriti yang kini masih dit4han r3man hingga Ahad ini.

Mngsa2 masih muda

Kebanyakan mngsa masih muda, usia sekitar 21 hingga 25 tahun, mungkin tertarik dengan pendakwah itu kerana cara dia mendekati mngsa dalam usia sebegini.

“Apabila dia menggambarkan diri dia sebagai pendakwah yang boleh menenang dan meyakinkan mngsa terutama bercakap lebih menjurus kepada keagamaan, ini menjadi tarikan kepada mngsa.

“Tarikan dari segi rupa paras itu bergantung pada yang melihat, ada nampak dia tampan, ada sebaliknya tetapi cara dia bercakap yang dapat menarik mngsa,” ujarnya

Dilaporkan, lelaki itu menggunakan gelaran dan popularitinya untuk memperd4ya mngsa.

Terdapat pelbagai reaksi daripada pengguna Twitter, apabila ada yang menyifatkan sok0ngan itu tidak seharusnya menjadi “trending” kerana seolah-olah menyokong pes4lah s3ks.

Menerusi komen seorang pengguna Twitter dengan nama akaun @Sday-23, mempersoalkan mengapa hashtag sokongan terhadap pendakwah itu menjadi perhatian.

“Tak faham kenapa macam mana ada orang masih boleh mempertahankan dia sedangkan dia ‘flirt’ dengan setiap gadis”.

Terdahulu, media melaporkan seorang pendakwah muda dit-uduh menghantar “Direct Message” kepada pengikutnya dengan tujuan menarik perhatian wanita untuk keluar bersama dengan memberi pelbagai alasan sebelum melakukan s3rangan s3ksual.

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Pendakwah selebriti direman lagi. Ini jumlah kes terkini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*