Tiga jam detik terakhir

KUALA LUMPUR: Bapa pelakon, Ummi Nazeera, Zainul Abadin Mat Akhir, 69, mengh3mbuskan nafas terakhir akibat komplikasi pelbagai penyakiit kroniik di Pusat Perubatan Ampang Puteri, jam 12 pagi, Jumaat lalu.

Pemergian arwh diisahkan oleh Ummi kepada BH Online. Jen4zah selamat dikebumikan di Tanah Perkvburan Raudhatul Sakinah Kuala Lumpur-Karak jam 10 pagi, semalam.

Pelakon drama Korban Kasih itu berkata, dia sempat melawat arwh bapanya tiga jam sebelum arwh menghembvskan nafas terakhir di hospital.

“Saya dimaklumkan arwah perlu mendapatkan bantuan oksigen ketika saya baru sampai rumah. Beberapa minit kemudian, abang memberitahu arwh sudah tiada.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera)

“Siapa sangka tiga jam menjadi detik pertemuan terakhir saya bersamanya. Walau apa yang terjadi, kenangan bersama arwh masih terpahat dalam ingatan. Arwh memanggil saya dengan nama Ira.

“Tuhan lebih menyayanginya. Saya menerima ketentuan ini dengan penuh keredaan. Semoga amalan papa selama hayatnya diterima Allah,” katanya kepada BH Online.

Ummi Nazeera sempat melawat arwah bapanya tiga jam sebelum arwah menghembuskan nafas terakhir di hospital. - Foto IG Ummi Nazeera

Arwh bapanya meninggalkan seorang isteri dan enam cahaya mata.

“Mama berkahwin dengan arwh yang bergelar duda dan mempunyai tiga cahaya mata. Menerusi perkahwinannya dengan Mama, mereka dikurniakan saya dengan abang, Nazreem Musa. Menerusi perkahwinan selepas itu, arwh mempunyai seorang anak,” katanya.

Ditanya mengenai hubungan renggang dengan arwh, Ummi atau nama sebenar, Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainul Abadin enggan mengulas panjang.

Bagi ibu kepada Ayra Aneesah itu, dia tidak mahu mengenang perkara yang lepas.

“Sebagai anak, saya sempat mohon ampun kepadanya ketika berpeluang melawat arwh.

“Jenaz4h arwh dimandikan dan di solat di masjid sekitar jam 8 pagi. Alhamdulillah, pengebvmian berjalan lancar. Abang banyak membantu menyempurnakan urusan pengebumian arwh,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nora Zainal (@nora_zainal26)

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : BH

Be the first to comment on "Tiga jam detik terakhir"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*