Baru Je Lelong Kereta Mewah, Sekali Terb0ngkar Aset Aliff Syukri Diramp4s SPRM

 

Dua peguam usahawan selebriti, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman merayu Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM) supaya melepaskan aset-aset yang telah dibekukan badan penguat kuasa undang-undang itu sebelum ini.

Menerusi sepucuk surat yang ditujukan kepada Ketua Pengarah SPRM, Datuk Seri Azam Baki, kedua-dua peguam berkenaan, Hasshahari Johari Mawi dan Mohd Tajuddin Abdul Razak memohon agar aset milik Aliff dan isterinya, Nur Shahida Mohd Rashid yang dir4mpas dan dis1ita pada 1 Oktober lepas dilepaskan.

Katanya, mereka merupakan peguam yang dilantik bagi urusan-urusan hal ehwal perundangan yang berkaitan dengan pasangan terbabit yang juga jutawan kosmetik itu.

Berdasarkan maklumat dalam surat berkenaan, permohonan pelepasan aset-aset itu dibuat menurut peruntukan Seksyen 44(1) Akta Penggubahan Wang Har4m dan Pembiayaan Kegnsan (Akta 613).

Terdahulu, Aliff telah menafikan dakwaan beliau terbabit dalam kes penipuan Mac4u Sc4m.

Beliau sebaliknya memberitahu sentiasa berusaha mencari rezeki halal selain membantu mereka yang terjejas ekonomi akibat Covid-19.

Pelantun lagu Bobo Di Mana itu meminta orang ramai agar tidak membuat tudvhan melulu ke atas perniagaan yang didakwanya diusahakan secara halal.

Sebelum ini, SPRM sudah membekukan lebih RM80 juta daripada 730 akaun bank dan menyi1ta wang tunai berjumlah RM5 juta berhubung pengubahan wang yang turut mengaitkan beberapa selebriti.

Turut dirampas, sebanyak 23 kenderaan mewah pelbagai jenama serta motosikal berkuasa tinggi yang dipercayai dibeli hasil daripada aktiviti judi dalam talian tempatan.

Sindiket cuci wang itu dipercayai melaburkan wang daripada aktiviti kegiatan berkenaan ke dalam perniagaan dijalankan selebriti dan personaliti terkenal tanah air serta usahawan kosmetik tempatan.

Gambar Sekadar Hiasan

Sumber: MalaysiaGazette

Usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri mendedahkan ingin menjual salah sebuah kereta mewahnya yang berjenama Mercedes-Benz SLK.

Menurut Aliff, kereta tersebut jarang digunakan. Oleh sebab itu dia membuat keputusan untuk tidak menyimpannya lagi.

“Patut tak saya jual kereta ini Mercedes-Benz Sports baru pakai 10 kali? Milleagenya hanya 20,000-30,000km sahaja. 

“Saya nak jual kereta ni sebab saya jarang guna. Jadi saya nak jual murah-murah ja, waktu beli tu memang mahal sangat,” tulisnya.

Aliff turut memuat naik sebuah rakaman video menunjukkan keadaan keretanya itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sold already

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Tambah pelantun lagu Bobo Di Mana ini, kereta mewah itu sangat dijaga rapi malah tidak pernah terlibat dalam kemal4angan jalan raya.

“Kereta tak pernah kemalangan, malah saya simpan dalam rumah tertutup, enjin 1.8 turbo, minyak murah, roadtax murah.

“Sekarang nak jual lelongan ja, hanya RM135,000 net. Nombor plate saya akan ambik balik. Siapa cepat dia dapat,” tulisnya lagi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber : GEMPAK

Be the first to comment on "Baru Je Lelong Kereta Mewah, Sekali Terb0ngkar Aset Aliff Syukri Diramp4s SPRM"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*