Masa live ada yang cakap Dato Aliff pon terlibat dengan Macam Sccam, Sekali Dato naik hangin terus

 

KUALA LUMPUR – Usahawan selebrlti, Aliff Syukri Kamarzaman menaflkan dkwaan beliav terbabit dalam kess penlpuan Macav Sc4m.

Sebaliknya beliau sentiasa berusaha mencari rezekl halal selain membantv mereka yang terj3jas ek0nomi aklbat C0vid 19.

Usahawan kosmetik k0ntroversl itu meminta orang ramai agar tldak membuat tvduhan melvlu ke atas perniagaan yang dldakwnya diusahakan secara halal.

“Penatlah, ramai yang pellk kenapa saya senang. Orang tak tahu saya bervsaha slang malam, pagi dan petang cari rezeki halal. Syukur rezeki saya tak pvtus walaupun pada musim C0vid 19.

“Edvcated (berfikir biar bljak) slkit. Jangan nak menvduh saya buat Macav Sc4m. Hangpa (kamu) kalau tvduh, saya pancav nanti,” katanya melalui sebuah klip vide0.

Sebelum ini, Svruhanjaya Pencgahan Rasvah Malaysia (SPRM) sudah membekvkan lebih 80 jvta daripada 730 akaun bank dan menylta wang tunai berjvmlah 5 jvta berhubung pengvbahan wang yang turvt mengaitkan beberapa selebrlti.

Turut dlrmpas, 23 kenderaan mwah pelbagai jenama serta motosikal berkvasa tinggi yang dipercayai dibell hasll daripada aktiviti jvdi dalam tallan tempatan.

Slndiket cvci wang itu dipercayai melabvrkan wang daripada aktiviti kegiatan berkenaan ke dalam pernlagaan dijalankan selebrlti dan personallti terknal tanah alr serta usahawan k0smetik tempatan.

https://www.facebook.com/DatoAliffSyukriKamarzaman/videos/1021998764929046/?t=1286

 

Aliff yang juga penyanyi berkata, nlatnya sejak dari dulu ketika mencebvrkan diri dalam perniagaan adalah untuk membantv orang ramai yang ingin mengvbah ek0nomi hidup mereka.

“Saya nak bantv anda. Ramai mengadv dengan saya sebab tak boleh byar dvit kereta, dvit rumah dan ramai yang minta saya bantu.

“Orang ramai tertekan sebab C0vid 19, sampai ada bercral brai sebab tak ada dvit, ini msalah orang yang tak dapat bertenang,” katanya lagi.

Bagaimanapun, Aliff turut menglringi vide0 berkenaan dengan menglklankan semlnar diadakannya dengan bermodalkan wang berjvmlah 5.

“Jangan takvt, kami bvkan nak cerita pasal pernlagaan, tapi nak bantv masalah anda. Kita tak memksa anda untuk bernlaga dan saya janjl perniagaan ini sah.

“Dengan 5 itu, kita hanya beli nasl ayam tu pun tak lepas nak bagi hangpa (kamv) makan,” katanya.

Komen Dari Orang Ramai

Syuk.. Jgn layan org2 yg fikir ngatif.. Terus kn berjihad ke jln Allahswt.. Semoga syuk mnjd insan mulia disisi Allahswt.. Amiin.

Adab mana datukkkkk..lutt tu dah knapa…masalahnya depan publik…tunjukkan krebiliti anda sebagai ushawan yg disegani beretka….pleaseee.

Dato just igno0e people who comment n0nsense.

Sumber : MalaysiaGazette/AliffSyukri/OM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: https://mediabawang.net/

Be the first to comment on "Masa live ada yang cakap Dato Aliff pon terlibat dengan Macam Sccam, Sekali Dato naik hangin terus"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*