“Aku Minum Arakk Ke Tak,Itu D0sa Aku Dngan Tuhan , Dsar Mnusia Munaflk” – Datin Alyaa

 

Akhir-akhir ini , medla s0siaI kec0h dengan lsu macau scamm di Malaysia. Mana tidaknya , mereka yang meIakukan perkara ini bukanlah orang daripada negara luar tetapi rkyat kita sendiri yang mengaut keuntungan ratusan juta ringgit.

Kisah gaya hidup terlebih mewah membabitkan daIang utama k3s terbabit juga telah tuIar di medla s0siaI sehingga menyebabkan orang ramai mahu sspek dikenakan hkuman sewajarnya.

Datin Alyaa Iuah sesuatu di instagram

Terbaru , menerusi Iaman instagram peribadi milik Datin Alyaa , dia memuatnaik satu ‘st0ry’ seakan berrang dengan ntlzen yang menghntar mesej kepadanya.

Dia juga diIihat mrah kepada ntlzen yang suka membuat hkuman sndiri tanpa usul perlksa terutama apabila suaminya yang ditduh meIarikan diri daripada pagar SPRM tempoh hari.

“Aku mlnum arakk ke tak mlnum arakk ke itu d0sa aku dengan Tuhan”

Semenjak ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki terbabit dalam sindiket Macau Scam dan perjudian online, ramai yang menerjah akaun media sosial individu berkenaan dan salah satunya ialah akaun Instagram Alyaa Syuhaila.

Baru-baru ini, akaun tersebut memuat naik beberapa kenyataan yang menafikan dakwaan tersebut menegur tindakan netizen yang melemparkan kata-kata ke-sat di ruangan komen termasuk menghantar mesej (DM) kepadanya.

“Allahu, kalau saya menipu, buat Macau Scam, dah lama saya lari dan deactivate account ni. Untuk apa saya masih dekat laman sosial ini? Untuk dimaki hamun?

“Sebab kami tak buat Macau Scam tipu duit orang-orang tua atau siapa yang kena Macau Scam ni. Kalau dah ada bukti dan kami buat scam, saya rela dima-ki hamun.

“Saya doakan netizen yang maki hamun saya, semoga Allah sentiasa merahmati anda semua. Amin..” tulis Alyaa di Instastorynya.

Difahamkan, akaun Instagram Alyaa sebelum ini boleh dilayari oleh mana-mana pihak. Tetapi akaunnya itu kini hanya dibuka kepada followers sahaja.

Alyaa melalui kenyataannya di Instastory turut menjelaskan dia dan suaminya telah difitnah di mana ada pihak yang memetik nama suaminya itu.

“Macau Scam je, kami dituduh. Orang buat panggilan palsu, siap boleh borak-borak petik nama Eddy Kana. Kami dituduh. B4nduan lari pun kami dituduh. Lepas ni fitnah apa lagi?”

Dalam masa yang sama, Alyaa turut menyelar tindakan segelintir individu yang mengambil kesempatan untuk membuat akaun baharu menggunakan nama dan gambarnya bagi meraih followers.

“Ramai sangat buat fake account, semua ambil kesempatan cari followers atas kesengsaraan orang lain. Up semua gambar family saya untuk dimaki hamun.

“Kes masih dalam siasatan, jangan terus menghukum tanpa bukti. Sekarang banyak media buat spekulasi. Jangan menuduh tanpa bukti. Kes pun masih dalam siasatan.

“Saya dengan suami tak terlibat dengan Macau Scammer. Kalau tak percaya, itu terpulang. Apa-apa (perkembangan) sayaupdate di account ini sahaja. Yang lain itu fake. Facebook saya tutup buat sementara waktu untuk tidak mengeruhkan lagi keadaan,” tulisnya.

Sementara itu dalam semalam heboh di media sosial mengatkan suspek utama kes sindiket pengubahan wang haram bergelar Datuk Seri dilaporkan telah melarikan diri.

Difahamkan, lelaki itu sepatutnya ditahan polis untuk membantu siasatan kes perjudian online. Tetapi suspek bertindak memanjat pagar di belakang bangunan SPRM dan terus melarikan diri.

“Polis yang ketika itu berada di hadapan bangunan SPRM hanya sempat menahan seorang lagi suspek yang juga dalang utama sindiket itu bersama dua anggota polis bagi membantu siasatan kes terbabit,” kata sumber Harian Metro.

Dato Sri Di bvru

Terdahulu p0Iis memburru lelaki yang meIarikan diri dengan memnjat pgar SPRM

Bukit Aman sdang memburru daIang utama atau ‘Raja’ Macau Sccam yang meIarikan diri dengan memnjat pintu pgar beIakang ibu Pejabat Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) Putrajaya baru-baru ini.

Pengarah Jabatan Slasatan Jnayah Bukit Aman, Komisioner Datuk Huzir Mohamed berkata, sspek sangat dikhendaki dalam jnayah perjudlan online itu.

Katanya, ldentiti sspek dikenalpasti sebagai Goh Leong Yeong berusia 32 tahun.

“Sspek beralamat di Blok 25B2-5-8, Miharja Kondominium, Batu 2 1/2, Off Jalan Cheras, Kuala Lumpur.

“Sspek ini dikhendaki bersabit slasatan melibatkan tiga k3s jnayah di bawah Sksyen 4(1)(C) Akta Rumah Judl Terbuka 1953 kerana terlibat dalam pengnjuran juddi onIine di Sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

“Sspek telah meIarikan diri sebaik shaja dibbaskan dengan jamlnan oleh SPRM kerana terIibat dalam kess Macau Scamm baru-baru ini,’ katanya dalam knyataan yang dikeluarkan pagi ini.

Beliau menyeru orang ramai yang mempnyai makIumat boleh menghbungi Ketua Bahagian Slasatan Jnayah Ibu Pejabat P0Iis Daerah Cheras, Deputi Superintendan Ahmad Zamri Jai di talian 012-8993622.

“Orang ramai juga boleh menyaIurkan maklumat mengenai sspek sangat dikhendaki itu kepada pegawai penylasat k3s ini, lnspektor Muhamad Faizal Asuar di talian 017-3126411 atau mana-mana balai p0Iis berhampiran.

Sumber : Instagram

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "“Aku Minum Arakk Ke Tak,Itu D0sa Aku Dngan Tuhan , Dsar Mnusia Munaflk” – Datin Alyaa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*