Tiga Tahun Mer1ngkuk Di Penj4ra Venezuela, Ringgo Fotograf Dihidang Daging B*bi

 

Pemain dram Fotograf, Ringgo berkongsi pengalaman p4hit terpaksa mer1ngkuk dalam penj4ra dan melalui tahanan parol di Venezuela yang keseluruhannya berjumlah lapan tahun akibat menjadi mangsa keldai d4dah.

Menurut Ringgo, soal makan dan minum antara ujian yang paling memer1tkan kerana dia terpaksa memakan daging kuda selain dihidangkan menu beserta daging b4bi.

“Saya hanya makan sardin yang dibekalkan pihak kedutaan tapi bila habis, saya terpaksa ambil langkah darvrat.

“Daging kuda pun saya makan. Namun kalau menunya daging b4bi saya akan berpuasa. Sarapan pula hanya daging dan telur,” ujar Ringgo.

Ringgo mended4hkan perkara itu dalam satu temubual bersama akhbar Mingguan Malaysia pada Ahad.

Ulas Ringgo lagi, aktiviti utama banduan negara berkenaan ialah berg4duh disebabkan tiada hiburan antara mereka namun akan berbaik semula selepas itu.

Bagaimanapu kata Ringgo, istimewanya penjara negara itu adalah waktu lawatan ditetapkan sebanyak tiga kali seminggu iaitu setiap Rabu, Sabtu dan Ahad.

“Kami pasang belon, mengecat dan bersihkan sel kerana kami perlu tunjukkan pada pelawat yang datang di mana bandvan di sini bukanlah tinggal dalam keadaan tidak terurus dan menyed1hkan,” katanya.

Tambah Ringgo lagi, para isteri juga dibenarkan bertemu suami masing-masing sekali setiap bulan untuk melakukan hubungan int1m.

Terdahulu, Ringgo atau nama sebenarnya Sham Ahmad, 55 ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Simon Bolivar di Caracas, Venezuela selepas pihak berkuasa menemui dad4h jenis kok4in seberat hampir satu kilogram dalam bagasi dibawanya pada November 2007.

Dalam perkembangan terbaharu, Ringgo kini meneruskan kerjanya sebagai pelukis di Damansara, Selangor.

Sumber: Mingguan Malaysia

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

sumber: Gempak

Be the first to comment on "Tiga Tahun Mer1ngkuk Di Penj4ra Venezuela, Ringgo Fotograf Dihidang Daging B*bi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*