“TuIar Perbualan Lvcah Di WeChat,” Bek4s Isteri Da’i Farhan Jadi M4ngsa Fitn4h

Selepas diam tanpa sebarang kontr0versi, baru-baru ini bekas isteri kepada pendakwah selebriti, Da’i Farhan, iaitu Fatin Nurul Ain, telah memuat naik satu status memaklumkan mengenai satu fitn4h yang sedang berlaku ke atasnya.

Menerusi muat naik di Instagram, Fatin telah berkongsi dua gambar memaparkan perbualan Iucah yang menggunakan identiti dan fotonya sebagai profil di akaun WeChat.

Susulan daripada itu, Fatin menegaskan bahawa pemilik akaun tersebut bukanlah dirinya, tetapi dibuat oleh individu lain dengan niat mahu mencem4rkan nama baiknya sebagai guru ag4ma.

“Saya belajar ag4ma Dan Saya mengaj4r ag4ma. Takut lah pada Allah …

Untuk makluman saya hanya aktif dua Akaun ini sahaja IG: fnamad dan Fb: fnama Fatin. Akaun lain seperti michat , mewe atau yg lain mmg TIADA.. Saya mohon selain dr Akaun ni tlg report dan spam, kerana Akaun ni menyam4r jd saya.

Terima kasih atas Aduan2 , hanya Allah yg dapat membalas jasa kalian..

“sc4mmer unsur luc4h”

Dengan status baru saya, saya tampil berdiri pertahankan maru4h diri saya dari fitn4h ni , mmg sangat besar. Melibatkan nama baik dan keluarga saya.

Sejauh mana untuk menilai seseorang? Adakah melalui penampilan? atau melalui penulisan msg? Jangan mudah terpengarvh dan mempercayai. nilailah dengan Mata hati.. Semoga Allah memandu hati untuk terus bert4kwa padaNya

saya d0akan agar kita semua dijauhkan dari fitn4h yg besar ini dan diberikan kekuatan untuk menentang sebarang penipvan dan kez4liman ke atas orang lain..

حسبنا الله ونعمل الوكيل”

Fatin berkata, dia hanya mempunyai dua akaun laman sosial iaitu Instagram dan Facebooknya. Ibu kepada dua orang anak itu juga meneg4skan bahawa selain daripada itu, bukanlah dirinya.

Cukup besar dugaan hidup di zaman fitn4h ini, macam-macam boleh berlaku tanpa kita sendiri sed4r bahawa ada orang lain mempergunakan orang lain untuk kepentingan diri.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: KL Press

Be the first to comment on "“TuIar Perbualan Lvcah Di WeChat,” Bek4s Isteri Da’i Farhan Jadi M4ngsa Fitn4h"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*