BaIiing Telefon Nurulain Sampai P3cah, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa

Pembantu peribadi seorang ahli perniagaan did4kwa di Mhkamah Majistret Kuala Lumpur, hari ini atas pertudvhan melakukan khi4nat dengan membaling telefon bimbit jenis ‘Iphone 11 pro max’ warna hitam ke lantai sehingga pecah, milik isteri kepada bapa tir1 ahli perniagaan itu.

Mohamad Alif Fahmi Haron, 27, mengaku tidak bersaI4h selepas pertudvhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majistret Wong Chai Sia.

Mohamad Alif Fahmi adalah pembantu peribadi kepada Mohamed Aqbar Hakim Jasman, 20, iaitu anak lelaki kepada pengasas kosmetik Dnars Skincare.

Tertvduh did4kwa melakukan kesI4han itu ke atas telefon milik Nurulain Syahirah Mat Hasmuni, 27, yang juga isteri kepada ayah tiri majikannya menyebabkan kervgian RM6,800 di ‘valet parking’ sebuah pusat beli-belah di Bukit Bintang pada 4.15 petang, 23 Jun lalu.

Pertudvhan dilakukan mengikut Sksyen 427 K4nun Kseksaan yang memperuntukkan hkuman pnjara maksimum dua tahun atau dengan dend4 atau kedua-duanya jika sabit kesIahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Wan Ahmad Hakimi Wan Ahmad Jaafar menawarkan jaminan RM8,000 dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun, tertvduh yang diwakili peguam Muhammad Nor Izzat Nordin memohon jaminan rendah kerana jaminan tinggi akan membebankan anak guamnya selain tertvduh sudah direm4n sehari.

Mhkamah membenarkan tertvduh diikat jamin RM3,500 dengan seorang penjamin dan menetapkan 7 Ogos untuk sebutan kes.

Anak lelaki pengasas Dnars turut did4kwa

Pada hari ini, anak lelaki pengasas kosmetik Dnars Skincare juga did4kwa di Mhkamah Majistret Kuala Lumpur, atas pertudvhan mengugvt bapa tirinya melalui WhatsApp.

Mohamed Aqbar Hakim Jasman, 20, mengaku tidak bers4Iah selepas pertudvhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majistret S Mageswary.

Difahamkan, tertvduh did4kwa men4kutkan secara jen-ayah terhadap Ahmad Shah Rizal Ibrahim, 43, dengan ugvtan hendak menyebabkan kem4tian.

Ugvtan iaitu dengan menghantar pesanan ringkas melalui aplikasi WhatsApp dibaca: ” Papa ingat deh kalau adik ore m4ti, ore g panc#ng belako”.

Dia ditvduh melakukan kesIahan itu di pusat beli-belah di Jalan Bukit Bintang Kuala Lumpur pada 8.45 malam, 15 Jun lalu.

KesIahan mengikut Sksyen 506 Kanun Kesksaan yang memperuntukkan hkuman pnjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesIahan.

Timbalan Pendakwa Raya Muhammad Aiman Azahan tidak menawarkan jaminan kerana kesIahan itu tidak boleh dijamin.

Anak guam saya merupakan pengarah tiga buah syarikat

Walaubagaimanapun tertvduh yang diwakili peguam Muhammad Nor Izzat Nordin memohon jaminan dibenarkan antara RM2,000 hingga RM3,000 untuk memastikan kehadiran anak guamnya ke mhkamah dan tiada ris1ko untuk tertvduh melarikan diri.

” Anak guam saya merupakan pengarah bagi tiga buah syarikat dan urusan perniagaan ini adalah bersama pengadu yang merupakan bapa tirinya,” lapor Harian Metro.

Mama pesan… jangan bereb-ut harta’

BARU-BARU ini, mama berpesan kepada semua lapan anak termasuk empat anak tiri serta adik beradik supaya tidak bergad-uh dan jangan bereb-ut harta dunia sekiranya berlaku sebarang keja-dian tidak diingini terhadapnya.”

Demikian kata anak tiri kepada pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Faziani Rohban Ahmad, 39, yang men-inggal dunia dalam kem-alangan di Pattani, Thailand.

Ainul Atiya Ahmad Shah Rizal, 18, berkata, ibu tirinya yang dipanggil mama juga meluahkan rasa seolah-olah semakin dekat dengan ar-wah bapanya dan membayangkan jika meni-nggal dunia nanti

Dengan perkembangan terkini, semoga apa hal yang berlaku antara mereka dapat di selesaikan dengan baik

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "BaIiing Telefon Nurulain Sampai P3cah, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*