Diisytih4r mufl1s.. Peguam Ded4h Perkara Sebenar Yg Berlaku Kepada Boy Iman..

PELAKON yang juga ahli perniagaan, Datuk Boy Iman, 40, diisytihar mufl1s oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, berkuat kuasa hari ini.

Pengisytiharan mufl1s itu diputuskan mahkamah berikutan keg4galan Boy Iman atau nama sebenarnya Noruliman A Rahman selaku penghvtang penghakiman melunaskan tuntvnan lebih RM60,000 dibuat seorang individu pada pertengahan tahun lalu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aku terdiam sepi apabila berbicara tentang Qada dan Qadar, Kerana semuanya telah tertulis semasa aku di Loh Mahfuz. Apa yang aku dan setiap hamba-Nya minta sudah tentu yang terbaik dan aku percaya Allah juga pasti akan bagi yang terbaik untuk setiap hamba-Nya. Aku redha dan pasrah atas segala-Nya, Disamping berdoa dan berusaha untuk Allah bagi aku kekuatan dan mempermudahkan segala urusan aku di dunia dan akhirat. Salam Jumaat dan Peace Yo! #dbi #datoboyiman #datodrboyiman #boyiman #tokayahboyiman

A post shared by Dato’ Dr Norul Iman A Rahman (@datoboyiman_dbi) on

Peguam, Hizri Hasshan yang mewakili pem1utang penghakiman selaku pihak yang memfailkan tuntutan memaklumkan bahawa Boy Iman menerusi syarikatnya, DBI Technology Sdh Bhd ada melancarkan program pembinaan rumah mampu milik dikenali DBI Homes sekitar 2017 lalu.

“Anak guam kami menyertai program itu untuk pembinaan rumah jenis Ilham dengan kos sebanyak RM50,000. Malah, pembayaran penuh dibuat anak guam.

“Pembinaan rumah itu sepatutnya siap dalam tempoh enam bulan, namun projek akhirnya tidak menjadi dan pem1utang penghakiman yang menyedari sudah dit1pu mahu membat4lkan kontrak dan meminta Boy Iman membuat pemulangan wangnya semula.

“Namun, pihak Boy Iman terus mendiamkan diri dan anak guam kami mengambil tind4kan undang-undang untuk menuntut haknya serta pembelaan ke atas diri sendiri kerana menjadi m4ngsa ‘sc4m’,” katanya.

Menurut Hizri, tuntutan kes yang berlangsung dari 2019 itu akhirnya dapat diselesaikan hari ini apabila mahkamah memutvskan Boy Iman diisyt1har mvflis.

Katanya, prosiding guaman sivil sudah dilakukan dalam tempoh itu dan pihak Boy Iman gag4l membuat pembelaan diri terhadap tuntutan dibuat.

Sehubungan itu, prosiding kebankr4pan difailkan terhadap Boy Iman.

Hizri turut mengingatkan orang ramai supaya berhati-hati dalam sebarang keputusan mahu dibuat membabitkan kewangan supaya tidak menjadi mangs4 pen1puan pihak tidak bert4nggungjawab.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: HM

Be the first to comment on "Diisytih4r mufl1s.. Peguam Ded4h Perkara Sebenar Yg Berlaku Kepada Boy Iman.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*