Tarikh pembayaran bantuan sara hidup (BSH) Fasa 3 telah diumumkan, siap ada tambahan RM100..

MALAYSIA: Bagi mereka yang masih tertanya-tanya bilakah tarikh pembayaran Bantuan Sara Hidup 2020 untuk fasa ke-3 maka berikut kami akan kongsikan kepada anda tarikh yang telah ditetapkan oleh kerajaan.

Mengikut kepada laman sesawang rasmi Bantuan Sara Hidup iaitu Lembaga Hasil Dalam Negeri, pemohon Bantuan Sara Hidup (BSH 2020) akan menerima bayaran tambahan sebanyak RM100 yang akan dikreditkan ke dalam akaun bank yang telah didaftarkan.

Pembayaran tersebut akan dilakukan bersama dengan bayaran FASA 3 Bantuan Sara Hidup 2020 yang bermula pada bulan Julai nanti.
Untuk makluman anda semua, Bantuan Sara Hidup dan Bantuan Prihatin Nasional adalah 2 perkara yang berbeza. Sekiranya anda dapat BSH dan BPN maka jangan keliru dengan tarik diantara kedua bantuan tersebut.

Tarikh Pembayaran FASA 3

Seperti yang kami katakan di awal tadi bahawa tarikh pembayaran Bantuan Sara Hidup (BSH 2020) fasa 3 adalah pada bulan Julai 2020.

Namun tiada lagi pengesahan daripada pihak berwajib, berapa hari bulan duit tersebut akan mula dibayar, sama ada diawal bulan, atau pertengahan atau mungkin akhir bulan.

Kami akan buat kemaskini terbaru sekiranya tarikh rasmi telah dikeluarkan oleh pihak kerajaan pada bila-bila masa.

Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz berkata, pihaknya juga merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pegawai Kementerian Kewangan, LHDN dan Bank Simpanan Nasional (BSN) yang menjalankan tugas membantu rakyat dengan penuh dedikasi.

“Sehingga 17 Mei lalu, bagi fasa pertama, seramai 7.84 juta penerima sudah menerima bayaran sebanyak RM5.54 bilion.

“Bayaran yang sudah selesai ini termasuklah untuk penerima yang tiada akaun bank atau gagal kredit.

“Kadar pencapaian fasa pertama masih pada tahap 96 peratus, seperti minggu lalu,” katanya.

Menurutnya, bagi fasa kedua pula, seramai 7.61 juta penerima BPN sudah menerima bayaran berjumlah RM3.41 bilion.

“Ini mewakili pencapaian 93 peratus daripada peruntukan untuk fasa kedua. Sasaran sebelum ini adalah untuk menyempurnakan bayaran pada hujung minggu lalu namun disebabkan beberapa kekangan teknikal, usaha menyalurkan pembayaran akan berterusan sehingga 22 Mei ini.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: kisahbena

Be the first to comment on "Tarikh pembayaran bantuan sara hidup (BSH) Fasa 3 telah diumumkan, siap ada tambahan RM100.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*