Rupanya Mgsa DiInggar Pemndu Mbuk Ada Kaitan Dgn Pelakon Aishah Azman..

Kes mabvk Inggar lari, minta doakan arwh Pakcik saya di tempatkan dalam golongan umat yang beriman, Aaminn. Hadiahkan Pakcik saya (Mohd Zaili bin Mohamad) Al-Fatihah”

Itu entri dikongsikan pelakon Aishah Azman di Instagram beliau.

Katanya, emosi ibunya tidak stabil selepas melihat video motosikal arwh adiknya diser3t sejauh dua kilometer dipercayai dipandu seorang lelaki mabvk.

Aishah Azman, 24, berkongsi mengenai kejadian bapa saudaranya, Mohamed Zaili Mohamed, 44, yang terbunvh selepas dirempvh sebuah kereta, awal pagi hari ini.

Arwh bapa saudara seorang yang lemah-lembut

Menurut Aishah, pemergian bapa saudaranya amat dirasakan kerana arwh antara individu yang rapat dengan ibunya.

” Arwh bapa saudara seorang yang lemah-lembut dan dia juga sering mengutamakan keluarga,” katanya.

Aishah juga berharap kerajaan mempertimbangkan hukvman setimpal dikenakan kepada pemandu terbabit.

” Saya harap kerajaan mengambil serius isu ini dan mengenakan hukvman setimpal kepada pemandu terbabit yang memandu dalam keadaan mabvk hingga mengakibatkan ny4wa seseorang melayang.

” Mereka yang diInggar pemandu mabvk tidak membuat sebarang kesalahan, malah ada yang keluar mencari rezeki tapi menjadi mngsa disebabkan individu tidak bertanggungjawab,” katanya.

Terdahulu Aishah atau nama sebenarnya Nor Aishah Afika Azman Shah memuat naik video motosikal bapa saudaranya itu diser3t kereta dipandu lelaki disyaki mabvk di Lebuhraya Sultan Iskandar, Kuala Lumpur, awal pagi hari ini.

Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, Mohamed Zaili disahkan meninggI dnia di lokasi kejadian akibat p4rah di kepala.

KmIangan dipercayai berlaku apabila Honda EX5 ditunggang mngsa dirempvh Nissan Grand Livina dipandu suspek berusia 20 tahun dari arah belakang.

Tertudvh mengaku tidak bers4lah

Sementara itu pemandu Nissan Grand Livina mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, hari ini, atas pertudvhan memandu di bawah pengaruh aIk0h0I sehingga menyebabkan kem4tian penghantar makanan, awal pagi tadi.

Tertudvh, Khor Yong Zhang, 20, membuat pengakuan itu sebaik pertudvhan dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Puteri Nursheila Rahimi.

Mengikut pertudvhan, dia did4kwa memandu kenderaan di bawah pengaruh aIk0h0I yang mana kandungan aIk0h0I di dalam badan sebanyak 161 mg/100 ml iaitu melebihi 81 mg/100 ml daripada had yang ditetapkan sebanyak 80 mg/100 ml.

Justeru, tertudvh tidak berdaya mengawal kenderaan dan menyebabkan kem4tian kepada penunggang motosikal Honda EX5, Mohamed Zaili Mohamed, 44.

Kejadian berlaku di Lebuhraya Sultan Iskandar ke arah Jalan Tun Razak, jam 1.30 pagi hari ini.

Bagi kes4lahan itu, tertudvh did4kwa mengikut Sksyen 44(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang memperuntukkan hukvman denda antara RM8,000 hingga RM20,000 dan p3njara antara tiga tahun hingga 10 tahun serta lesen memandu dib4talkan.

Isteri de3dah saat2 akhir sebelum motor suami di seret 2 km

“SAYA tidak maafkan, ny4wa tidak boleh diganti dengan wang, saya kini betul-betul hi1lang arah,” kata Zahlawati Zahlan,47.

Dia adalah isteri kepada Allahyarham Mohamed Zaili Mohamed, 44, yang mavt dirempvh pemandu mabvk di Lebuhraya Sultan Iskandar menghala ke ibu negara, awal pagi tadi.

Zahlawati berkata, kehidupannya bergantung kepada suami yang melakukan pelbagai pekerjaan sambilan terutama sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan.

“Arwah buat pelbagai kerja termasuk menghantar makanan yang ditempah pelanggan melalui perniagaan kecil-kecilan saya.

“Kini saya hilang arah dan punca. Arwah men1inggalkan empat anak tiri berusia tujuh hingga 15 tahun dan anak bersama saya berusia enam tahun,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik, Hospital Kuala Lumpur (HKL), hari ini.

Menurutnya, dia mengetahui kejadian yang menimpa suaminya selepas cuba menghubungi telefon namun panggilan tidak berjawab.

“Dia keluar untuk menghantar makanan di rumah rakannya di Pantai Dalam pada jam 9.30 malam. Kira-kira jam 1.30 pagi saya cuba hubungi arwah sebanyak lima kali namun tidak berjawab, namun panggilan keenam dijawab orang awam yang memaklumkan suami saya terbabit kemalangan.

“Saya terus bergegas ke lokasi dan mendapati arwah sudah tidak lagi berny4wa, dia dilihat terbaring dalam keadaan berlumuran darah,” katanya.

Katanya, kerajaan perlu mempercepatkan pindaan undang-undang terhadap pemandu mabvk ini bagi mengelakkan ramai lagi menjadi mngsa.

“Undang-undang perlu diperketatkan, suami saya menjadi mngsa, malah bulan ini saja berapa ramai orang yang tidak bers4lah menjadi mngsa?

“Kini saya sudah hi1lang orang tersayang yang mencari rezeki untuk keluarga. Tindakan perlu diambil dengan segera,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: M.B

Be the first to comment on "Rupanya Mgsa DiInggar Pemndu Mbuk Ada Kaitan Dgn Pelakon Aishah Azman.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*