“Walaupun Khvnsa, Di Makkah Dia Berusaha Kelihatan Lelaki…” –

Sejak pagi semalam, sosial media telah dipenuhi dengan kec4man terhadap penampilan seperti wanita oleh usahawan k0ntroversi, Sajat ketika menunaikan umrah bersama keluarganya.

Namun, dalam pada pada ramai yang meng3cam, seorang bekas wartawan jen4yah telah berkongsi satu kisah yang mungkin boleh dijadikan rujukan buat sesetengah pihak.

Menerusi satu posting di Facebook (FB), Syahril A. Kadir berkongsi pengalamannya sepanjang mengenali wartawan hiburan iaitu Allahy4rham Hj Abd Jalil Saleh atau lebih dikenali sebagai Mama Juwie.

Menurut Syahril, sepanjang Juwie hidup dia sering dicemuh masyarakat dengan panggilan seperti bap0k dan p0ndan.

“Namun dia reda je sebab dia mengaku dia memang seorang khvnsa (ada dua alat kelamin).

“Juwie ni kuat beribadat, kalau pergi ke Makkah, dia tetap berusaha kelihatan seperti lelaki walaupun kita semua tahu perwatakannya seolah-olah dia lebih kepada seorang wanita.

“Tak ada pulak dia terhegeh-hegeh nak bertelekung bagai depan Kaabah. Malah dalam banyak coretannya, dia banyak berdoa agar Allah kuatkan keimanannya di sebalik semua cercaan dan h1naan yang dia terima di muka bumi ini,” katanya.

Tambahnya, walaupun Juwie sudah tiada di dalam industri, tetapi kebaikan dan keluhuran hatinya tetap menjadi bualan mereka yang mengenalinya.

“Semoga Sajat diberi hidayah untuk tidak terus kekal dalam dunia kepalsuannya itu. Semoga Allah menempatkan arw4h Mama Salam Juwie di syurga tanpa hisab,” katanya.

Anda boleh lihat posting Syahril di bawah.

KES Sajat ni mengingatkan saya pada wartawan hiburan paling lejen, Allahyarham Hj Abd Jalil Saleh atau lebih dikenali…

Posted by Syahril A. Kadir on Sunday, February 2, 2020

Untuk rekod, Syahril pernah mengeluarkan bukunya sendiri berjudul Kriminal : Catatan Seorang Wartawan Jen4yah pada 2016.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Gempak

Be the first to comment on "“Walaupun Khvnsa, Di Makkah Dia Berusaha Kelihatan Lelaki…” –"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*