Terungkai mist3ri motor kapcai muncul tiba-tiba r3mpuh superbike, motor berk3cai dan penunggang lesap

“NAMPAK macam Kamen Rider yang kena langg4r tu.”

Itu antara kata-kata netizen mengenai rakaman kelibat sebuah motosikal yang muncul secara tiba-tiba, betul-betul di hadapan sebuah kereta Perodua Alza sebelum mer3mpuh penunggang sebuah motosikal berkuasa tinggi.

Video berdurasi 11 saat yang memaparkan kemalang4n penuh mist3ri itu menjadi tular di Twitter sejak petang Jumaat. Malah beberapa netizen mendakwa rakaman mist3ri itu turut diterima menerusi grup WhatsApp masing-masing.

VIDEO:

View this post on Instagram

Seramnya… tiba-tiba pulak rider tu boleh muncul depan kereta Perodua Alza 😂 #mstarkongsi #mstaronline #mstarSS

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial) on

‘Kehadiran’ penunggang motosikal itu menimbulkan tanda tanya dalam kalangan netizen sehingga ada yang mengaitkan kem4langan itu dengan entiti mist3ri.

“Accid3nt dengan tak tahu apa benda yang dilangg4r tu. Tak jumpa motor atau orang yang kena langg4r tu. Nampak macam makhluk lain bawa p0cong. Hahaha. Wallahualam,” kata AS.

“Moto kapcai tu bawa s4ka ke apa? Nampak macam seorang berdiri, seorang duduk,” kata Anoy.

“Kalau tengok betul-betul memang tak nampak orang yang kena langgar tu. Moto pun tak ada. Misteri betul. Nasib ada yang record,” kata Shahfiq.

“Sat bro. Memang mist3ri. Takkanlah motor (superbike) tu tak nampak ada orang nak pusing gitu. Betul tak? Walaupun tengah laju korang mesti elak punya. Tapi ni tiba-tiba muncul. Then l4nggar kalau sepai dua dua sepai, then Alza tu akan kena sekali,” kata Nabil.

Dalam pada itu ramai juga meluahkan rasa kagum dengan kecekapan penunggang superbike tu mengendalikan motosikalnya pada saat c3mas.

“Brother motor ni memang aku respect sebab dia handle moto after collisi0n memang steady. Tapi aku tengah blur kelip kelip mata yang l4nggar superbike ni. Explain weh,” kata Anoy.

“The dude riding the superbike really handled the collision well though. Kalau aku dah masuk lane sebelah dah. Phew,” kata Raz.

Bagaimanapun misteri kem4langan itu terungkai apabila seorang gadis tampil mendedahkan penunggang superbike dalam rakaman video yang tular itu adalah bapanya.

Malah gadis yang hanya ingin dikenali sebagai Bazil berkata tiada apa-apa yang mist3ri mengenai video kem4langan itu seperti yang diperdebatkan netizen.

“Hahaha. Ya… ayah saya yang bawa superbike tu. Tak ada mist3ri apa-apa pun. Waktu kejadian ayah saya dari KL menuju ke Singapura.

“Lepas exit Yong Peng, ada rider m4buk terl4nggar kereta depan (Perodua Alza) kemudian terpusing dan langg4r ayah saya,” katanya kepada mStar.

Malah Bazil berkata, selepas terlanggar bapanya pemuda itu kemudian tercampak ke belakang

“Rider tu tercampak ke belakang. Lepas tu dia melompat melepasi besi penghadang jalan dan cuba mel4rikan diri.

“Nasib baik ada yang kejar dia. Bila call polis, mereka sahkan rider tu mabuk,” katanya yang juga warganegara Singapura.

Jelas Bazil lagi, insiden itu berlaku di lebuh raya utara-selatan selepas susur keluar Plaza Tol Yong Peng (Selatan) kira-kira pukul 5 petang Ahad lalu.

“Memandangkan ramai yang tanya mengenai keadaan ayah saya… dia hanya mengalami ker3takan di bahunya.

“Alhamdulillah dia semakin pulih. Buat masa ini, dia masih lagi cuti masuk hospital kerana perlu datang untuk pemeriksaan susulan,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "Terungkai mist3ri motor kapcai muncul tiba-tiba r3mpuh superbike, motor berk3cai dan penunggang lesap"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*