(Video) “The Real Superhero,” Tindakan 2 Lelaki Berjaya Surutkan Banjir Di Jalan Setapak, Dipuji Netizen

Bila musim hujan lebat dalam tempoh dua jam dan ke atas mesti ibu kota Kuala Lumpur akan mengalami banjir kilat. Bagaimanpun, isu ini masih mejadi bualan di ‘kedai kopi’.

Namun, tindakan dua individu ini mendapat pujian netizen apabila mereka bertindak untuk kawal banjir melalui penyuraian air ke dalam lubang takungan air melalui perkongsian seorang wanita di laman Twitternya, Inaz.

Ia hanya guna ‘akal’ dan ‘budi’ untuk selamatkan dunia. 

Apa yang difahamkan melalui video yang tular ini, dua individu ini telah membuka jalan air dan keadaan banjir kilat tersebut terkawal dengan jayanya. Keadaan jalan tersebut kembali seperti biasa selepas air mula surut.

Kalau korang macam terfikir apa yang diorang buat nak settlekan banjir ni. This is what they did. Diorang buka lebih 8 manholes sepanjang jalan yang banjir. Tak fikir dah k0tor ke jijlk. Kereta kitorang dah m4ti, so taknak lah lebih banyak kereta m4ti pulak kan.

Kalau korang mcm terfikir apa yang diorang buat nak settlekan banjir ni. This is what they did.

Diorang buka lebih 8 manholes sepanjang jalan yg banjir. Tak fikir dah k0tor ke jijlk🤣

 

Netizen juga turut berbangga dan memberi pujian dengan tindakan yang dilakukan individu tersebut.

“Terima kasih sebab tolong kasi banjir surut”

“The real Superhero”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Siakap Keli

Be the first to comment on "(Video) “The Real Superhero,” Tindakan 2 Lelaki Berjaya Surutkan Banjir Di Jalan Setapak, Dipuji Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*