Kes Pemandu M4buk. Ini Luahan Dari Anak M4ngsa.

BUTTERWORTH – Tr4uma dan m4rah setiap kali mendengar berita kemalangan m4ut yang berpunca daripada pemandu m4buk membuatkan lima beradik yatim piatu terken4ngkan peristiwa h1tam yang mer4gut nyawa ibu bapa mereka.

Nur Afni Nirwani Khairizul, 16, dan empat adik-adiknya, Nur Istana Nadira, 14; Nur Erna Nabila, 12; Nur Qurratul Ain, 7, dan Muhammad Khairi Zafran, 2 tidak menduga akan kehil4ngan dua insan paling disayangi selepas motosikal yang dinaiki ibu bapa mereka dir3mpuh pemandu m4buk pada awal Februari lalu.

Katanya, nahas yang mer4gut ny4wa dua insan kesayangan mereka berlaku di Kilometer 140.2 Lebuhraya Utara-Selatan menghala Utara dekat susur keluar ke Perai.

Bapa mereka, Khairizul Mohamad Noor, 38, meninggal dunia di tempat kejadian selepas ced3ra p4rah di kepala dan badan.Selang beberapa bulan, ibu mereka Zuriana Hasan, 35, pergi menghadap Ilahi selepas bert4rung ny4wa di unit rawatan rapi.“Kami mahukan pemandu mabuk yang mengakibatkan kematian abah dan mama dikenakan hukuman setimpal.

“Tolong bagi hukvman paling berat kerana insan tidak berd0sa men4nggung akib4tnya,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Lima beradik yatim piatu bergambar bersama Allahyarham Khairizul (tiga dari kiri) dan Allahyarham Zuriana (tiga dari kanan) pada Hari Raya Aidilfitri tahun lalu.

Lima beradik yatim piatu bergambar bersama Allahy4rham Khairizul (tiga dari kiri) dan Allahyarham Zuriana (tiga dari kanan) pada Hari Raya Aidilfitri tahun lalu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: SH

Be the first to comment on "Kes Pemandu M4buk. Ini Luahan Dari Anak M4ngsa."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*