“Cantik Tak Semestinya C3rdik” – Caprice H3ntam Miss Universe Malaysia 2017.

Nampaknya isu kenyataan Miss Universe Malaysia 2017, Samantha Katie James yang berunsur perk4uman terhadap orang berkulit gelap bukan sahaja menimbulkan rasa tidak puas hati netizen malahan juga rakan industri.

Terbaru rapper dan usahawan, Caprice yang kerap mengul4s isu semasa turut dilihat b3rang dengan kenyataan Samantha yang disifatkannya benda paling t3ruk pernah didengarnya daripada seorang rakyat Malaysia.

Tiada siapa boleh pilih nak jadi apa

“Macam mana awak boleh bagi tahu orang kena hadam rac1sm dan suruh relax.

“Tiada siapa yang boleh pilih untuk jadi Melayu, Cina, India atau Iban sekali pun. Tiada siapa yang boleh pilih untuk jadi putih atau hitam,” jelas Caprice

Meng3jutkan kerana keluar dari mulut seorang Miss Universe Malaysia

Malah pada Caprice kenyataan itu juga mengejutkan memandangkan ianya keluar dari mulut orang kebanyakan sebaliknya pemegang takhta Miss Universe Malaysia 2017.

“Tapi macam mana boleh berfikiran terlalu kecil. Cantik tak semestinya c3rdik, ye betul tapi cantik atau tak kita kena sentiasa mengejar ilmu,” katanya.

Terdahulu isu perk4uman semakin hangat diperkatakan susulan insiden Geoge Floyd seorang warga afrika-amerika tidak bers3njata yang m4ti di tangan anggota polis berkulit putih yang dikenali sebagai Derek Chauvin.

Insid3n tersebut juga menimbulan prot3s ‘Black Lives Matter’ yang bertukar menjadi ganas di beberapa bandar di Amerika Syarikat sehinga memaksa perintah berkurung dilaksanakan.

Tonton video ulasan Caprice di bawah :

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cantik tak semestinya cerdik…

A post shared by Caprice (@capriceofficial) on

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: www.buzzkini.com

Be the first to comment on "“Cantik Tak Semestinya C3rdik” – Caprice H3ntam Miss Universe Malaysia 2017."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*