Luahan S4yu Bapa Kanak-Kanak MeninggI Dis3ngat Tebuan Buat Netizen seb4k..

Begitu s4yu dan mem1lukan namun semua yang berlaku atas kehendakNya,ini gambaran dapat diberikan seorang bapa yang terk1lan tidak dapat membantu anaknya dan melihat anak kesayangannya meninggI di depan mata.

Bapa kepada kanak-kanak yang meninggI dnia akibat terkena lebih 60 sengatan tebuan dalam kjadian di Felda Kerteh 4, Jumaat lalu meluahkan rasa k3sal kerana tidak dapat menyelamatkan anaknya.

Mngsa, Nur Nazihah Mohd Sabri, 8, meninggI dnia awal pagi tadi kira-kira jam 1.30 pagi ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi Kanak-kanak, Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Bagaimanapun, adiknya Muhammad Azib, 6, yang turut dis3ngat tebuan dilaporkan stabil dan kini menerima rawatan di hospital berkenaan.

Bapanya, Mohd Sabri Mohd Nor, 41, berkata, beliau tidak bersama anaknya ketika kjadian kerana berada di rumah ibunya di Bandar Paka.

” Masa kjadian tu saya sedang membaiki dapur di rumah ibu saya manakala lima anak termasuk Nur Nazihah dan Muhammad Azib tinggal bersama isteri di rumah di Felda Kerteh 4.

” Saya terkejut bila isteri telefon beritahu dua anak saya disengat tebuan dan ada banyak kesan gigitan pada badan Nur Nazihah.

” Saya pun minta isteri segera hantar anak ke Klinik Kesihatan Ketengah Jaya.

” Setibanya saya di klinik, keadaan anak nampak agak krit1kal walaupun ketika itu masih sedar.

” Anak saya kemudian dikejarkan ke Hospital Dungun sebelum dihantar ke HSNZ,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian hari ini.

Mohd Sabri yang dipanggil ‘abah’ oleh anaknya itu berkata, beliau terkilan kerana tidak dapat menolong anaknya ketika kjadian.

Katanya, apa yang lebih mem1lukan, beliau masih tidak boleh melupakan rint1han anaknya yang menanggung kes4kitan ketika dirawat di hospital.

” Dua hari di hospital dia masih sedar dan merintih s4kit tetapi sejak malam tadi keadaan dia agak krit1kal, dia nampak semakin l3su dan tidak sedarkan diri.

” Saya tak sanggup lihat keadaan dia. Hati bapa mana tak s3dih bila lihat keadaan anak macam tu,” katanya.

Mohd Sabri menunjukkan tempat anaknya disengat tebuan hingga m4ut. (Gambar kecil) Bomba memusnahkan sarang tebuan.

Menurut Mohd Sabri, hatinya luluh saat menyaksikan anaknya itu menghembvskan nfas terakhir di depan matanya.

” Hati saya pilu namun saya reda dengan ketentuan ALLAH SWT,” katanya.

Menurut Mohd Sabri, jen4zah anaknya selamat dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Felda Kerteh 4&5 sekitar jam 11 pagi tadi.

Terdahulu Pengarah Kesihatan Negeri Terengganu, Dr Nor Azimi Yunus berkata, kem4tian mngsa disebabkan kegagalan organ dalaman akibat toksin yang banyak berpunca daripada sengatan tebuan.

Menurutnya, mngsa yang dimasukkan ke HSNZ pada 9.17 malam, semalam dari Hospital Dungun mempunyai 65 kesan sengatan tebuan.

Luahan Netizen

Sumber : limauais

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: www.newscoviral.com

Be the first to comment on "Luahan S4yu Bapa Kanak-Kanak MeninggI Dis3ngat Tebuan Buat Netizen seb4k.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*