Hasrat bertunang tidak kes4mpaian, dia pergi menghadap il1ahi dulu

BESUT: Hasrat seorang lelaki untuk bertunang dengan gadis pilihannya tidak kesampaian apabila m4ut dalam kemalngan jalan raya di Puncak Alam.

Menceritakan perkara itu, ibunya, Nik Zah Mamat, 59, berkata anaknya yang juga pemegang Ijazah Sarjana Muda Reka Bentuk Universiti Teknologi MARA (UiTM) terbabit dalam kemalngan ketika bekerja sebagai penghantar makanan pada 19 Mei lalu.

Muhammad Hafiz Baharudin, 26, yang merupakan anak keenam daripada tujuh beradik itu, bekerja sebagai penghantar makanan untuk membantu keluarga sementara mendapat pekerjaan lebih baik, katanya.

“Saya terkilan kerana 4rwah tidak sempat menunaikan hasrat untuk bertunang dengan gadis pilihannya yang telah pun dipersetujui oleh ahli keluarga.

“Dia anak yang baik, kali terakhir 4rwah telefon pada pagi sebelum dia kemalngan. Seperti biasa, dia meminta maaf dan minta supaya saya doakan yang terbaik untuk dirinya.

“Dia juga beritahu tahun ini tidak boleh pulang berhari raya di kampung kerana perlu patuh arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB),” katanya.

Nik Zah berkata demikian ketika ditemui pada majlis penyerahan Faedah Pengurusan Mayat berjumlah RM2,000 oleh Skuad Perkeso Prihatin di rumahnya di Kampung Alor Keladi, Jertih di sini.

Dia juga menerima pencen penakat berjumlah RM436.90 sebulan untuk seumur hidup.

Penyerahan dilakukan Pengerusi Jawatankuasa Keusahawanan, Industri Mikro dan Hal Ehwal Penjaja Terengganu, Mohd Nurkhuzaini Ab Rahman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Putera.

Hadir sama, Timbalan Pengarah Perkeso Terengganu, Norihan Ibrahim.

Dalam kejadian 19 Mei lalu, Muhammad Hafiz m4ut selepas motosikal ditunggangi dir3mpuh pacuan empat roda di persimpangan lampu isyarat di Jalan Paip, Puncak Alam, Selangor.

Sementara itu, Nik Zah berkata dia berhasrat menggunakan wang tersebut untuk upah haji bagi pihak anaknya itu selain menggantikan batu nisan di pus4ra 4rwah.

PM juga mahu hukvman lebih b3rat pemandu m4b0k

Terdahulu, peningkatan kes kemalngan m4ut melibatkan pemandu mab0k telah mendapat perhatian Perdana Menteri Malaysia.

Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin sudah mengarahkan Kementerian Pengangkutan untuk merangka pindaan Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Akta 333) supaya hukvman lebih berat dikenakan terhadap individu yang disabitkan dengan kesalahan memandu di bawah pengaruh alk0hol atau d4dah.

Perdana Menteri berkata, arahan itu sebagai maklum balas kepada ker3sahan rakyat mengenai k3s kemalngan akib4t pemandu mab0k yang mana statistik polis sepanjang lima bulan pertama tahun ini sebanyak 21 kes membabitkan pemandu mab0k dicatatkan yang mana lapan mngsa meninggI dunia.

Katanya, perkara itu sangat membimbangkan kerana jumlah yang direkodkan dalam tempoh lima bulan tahun ini menghampiri keseluruhan 23 kes yang dicatatkan sepanjang tahun lalu.

” Saya memandang berat bilangan kes kmIangan jalan raya akibat pemandu mab0k yang dilihat semakin membimb4ngkan kebelakangan ini.

” Sebagai ketua kerajaan yang juga seorang bapa, saya memahami ker3sahan rakyat dan keluarga mngsa kmIangan yang mahu kerajaan bertindak tegas menangani perkara ini,” katanya dalam catatan di Facebook, kelmarin.

Sumber: Astro Awani

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: kisahbena.com

Be the first to comment on "Hasrat bertunang tidak kes4mpaian, dia pergi menghadap il1ahi dulu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*