“Dia nak p3rli wife sendiri agaknya” – Menteri Indonesia Dik3cam Media Antarabangsa Samakan Coron4v1rus Dengan Isteri.

Menteri di Indonesia baru-baru ini dis3lar media antarabangsa selepas membuat satu kenyataan ketika memberi ucapan tentang norma baharu.

Menurut Warta, Mahfud MD yang memegang jawatan Menteri Hal Ehwal Undang-Undang dan Keselamatan itu telah menyamakan v1rus yang sedang melanda satu dunia, Cov1d-19 itu dengan isteri.

Mahfud, 63, bermaksud v1rus itu seperti isteri yang tidak boleh dikawal dan suami harus menerima kenyataan serta membiasakan diri untuk hidup bersamanya.

Cor0na itu seperti istrimu, ketika kamu mau mengawini kamu berpikir kamu bisa menaklukkan dia. Tapi sesudah menjadi istrimu, kamu tidak bisa menaklukkan istrimu. Sesudah itu. Than you learn to live with it. Ya sudah, sudah begitu.”

Difahamkan, ketika memberi kenyataan ‘meme’ itu Mahfud sedang cuba untuk mengh1langkan rasa t4kut dan p4nik masyarakat berkenaan rancangan kerajaan untuk memberi kelonggaran dalam pergaulan sosial ketika Cov1d-19 masih belum reda.

Disebabkan kenyataan itu, Mahfud telah dikrit1k dan dik3cam media antarabangsa serta golongan aktivis wanita kerana memberikan komen sex1st sebegitu. Setiausaha Koalisi Perempuan Indonesia untuk Keadilan dan Demokrasi, Mike Verawati Tangka berkata kenyataan Mahfud itu pr3judis terhadap wanita serta turut tidak berkaitan. Katanya,

(Kenyataan) itu menunjukkan dia tidak ada pemahaman yang jelas tentang b4haya dan keadaan terd3sak di Indonesia ini disebabkan p4ndemik Cov1d-19.”

Rasa-rasanya balik rumah dia kena tidur luar tak?

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "“Dia nak p3rli wife sendiri agaknya” – Menteri Indonesia Dik3cam Media Antarabangsa Samakan Coron4v1rus Dengan Isteri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*