Seorang Lelaki Mengam0k Kerana Kehabisan Wang Akib4t Wab4k Cov1d-19. Terp4ksa Melep4skan Anaknya Pada Petugas Keselamatan..

Satu video seorang ayah dari negara jiran yang membuat satu tindakan diluar kawalan kepada petugas Pembatasan Sosial Berskala Besar (PSBB) viral di media sosial sejak beberapa hari lepas.

Menerusi Tribunnews, dikatakan si ayah tersebut sumber mata pencariannya terputus dan tiada wang untuk tanggung anak-anaknya.

Ini kereta saya, encik, dah 3 bulan tak bayar”

Dalam video berdurasi 8 minit 28 saat itu menjelaskan dirinya memang dah tak ada duit nak beli susu anak sampai menjelaskan yang dia sanggup mati dibunuh kerana rasa tertekan.

“Betul tapi pemerintah tidak membantu, lebih baik aku dibunuh, ditembak, anakku terserah, tak sanggup aku menggaduh anakku, haduh ya Allah” 

Dilihat petugas-petugas ini cuba menenangkan lelaki tersebut ketika kedua-dua anaknya terus menangis kepada ayahnya.

“Kasian anaku, handak nukar susu duitnya nggak ada”

Pihak petugas barisan hadapan dilihat begitu tenang dalam meredakan keluhan lelaki tersebut. Namun ada juga yang mengecam kerana sikap pemerintah yang dianggap tidak memikirkan nasib segelintir pihak dan cuba kaitkan hal ini dengan hal politik.

Bila tengok video macam ni admin jadi rasa sebak pun ada terkesan dengan wabak Covid-19 ni.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Lobak Merah/ @KLPRESS

Be the first to comment on "Seorang Lelaki Mengam0k Kerana Kehabisan Wang Akib4t Wab4k Cov1d-19. Terp4ksa Melep4skan Anaknya Pada Petugas Keselamatan.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*