D4kwa H4sut Netizen Kec4m Artis, Seniman Buat Laporan Polis Terhadap Zarina Anjoulie?

Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) telah mengambil tindakan setelah seorang selebriti telah memuatnaik video yang did4kwa berunsur ‘hasvtan dan kec4man terhadap industri seni Malaysia’.

Persatuan yang diketuai Zed Zaidi itu membuat kenyataan telah membuat laporan polis berhubung seorang selebriti yang dikatakan telah membuat video mend4kwa meny3lar dan mengh1na penggiat seni untuk mendapatkan review berbayar.

Pihak SENIMAN telah membuat laporan polis melalui wakilnya terhadap seorang artis yang membuat video hasvtan dan kec4man terhadap industri seni Malaysia.

Melalui video berkenaan artis tersebut menyelar serta menghina penggiat seni bagi mendapatkan paid review melalui media sosialnya dan ini membuatkan ramai penggiat seni terutamanya artis terguris dengan kenyataan dari video itu.

Segala usaha baik penggiat seni untuk membantu penggiat seni yang lain dalam perintah kawalan pergerakan (PKP) telah menjadi teruk dan di pandang negatif oleh netizen atas hasvtan artis tersebut melalui video berkenaan.

Dalam masa sama, persatuan itu juga menyeru rakan artis untuk membuat laporan polis terhadap selebriti yang tidak dinamakan berkenaan.

Mohon jasa baik artis artis dan penggiat seni untuk membuat laporan polis dan Suruhanjaya Multimedia Malaysia yang sama terhadap artis yang membuat video itu supaya dalam keadaan kritikal ini adalah lebih baik membuat video yang membantu kerajaan dan frontliner utk menghapuskan Covid-19 dari menghasut masyarakat untuk membuat perkara yang tidak baik yang boleh mengvgat perpaduan industri seni dan mengvgat ketenteraman awam.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: OhBulan

Be the first to comment on "D4kwa H4sut Netizen Kec4m Artis, Seniman Buat Laporan Polis Terhadap Zarina Anjoulie?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*