“Dia tak professional bila berniaga” – Sajat Kal4h Kes Sam4n Hampir RM200K Lepas Muat Naik Gambar Bertelekung?

Boleh di katakan, sejak semalam isu gambar Nursaj4t mengenakan telekung semasa berada di tanah suci Makkah menjadi perbualan hangat di media sosial.

Ramai netizen mendesak pihak berkuasa untuk mengambil tindakan terhadap usahawan itu kerana menganggap dia mempersend4kan agama.

Sumber: Instagram

Namun setelah kemelut ini melanda usahawan itu, Nur Sajat juga dikatakan terpaksa membayar ganti rugi beserta kos mahk4mah dan faedah bagi kes siv1il kepada OWA Resources.

Menurut laman Facebook Nurwati Hussin yang juga merupakan plaintif dalam kes tersebut mengaku bahawa kes ini secara tidak langsung membawa kepada tekanan perasaan dan stres.

Alhamdulillah🤲🏻 #KAMI #MENANG 💪🏻berkat kesabaran kami selama 2 tahun sudah pun terungkai.. dan Tuntutan Plaintif (Kami…

Posted by Nurnilam Sari on Thursday, January 30, 2020

Setelah hampir dua tahun membawa kes ini ke mahk4mah, Nurwati bersyukur kerana akhirnya tuntutan daripada plaintif OWA Resources diterima oleh mahkamah dan secara tidak langsung Nur Sajat Aesthetic perlu membayar pampasan yang telah diputuskan oleh hakim.

Sumber: Facebook

Ini membuktikan bahawa tuduhan tidak berasas Nur Sajat dan kenyataan fakta yang salah terhadap Nurwati adalah perbuatan fitn4h semata-mata. Ianya berbah4ya kepada reputasi Nurwati dan telah diterbitkan dengan kes4lahan dan niat jah4t.

Sebelum ini, Nur Sajat Aesthetic dikatakan gagal untuk membekalkan bengkung dan girdle yang dipesan oleh syarikat OWA Resources pada Febuari dan April 2018.

Gambar Hiasan

Oleh yang demikian, syarikat itu terpaksa membayar semula wang yang telah diambil daripada ejen-ejen berdaftar.

“Saya hanya boleh berkata bahawa kelakuan Nur Sajat Aesthetic sebagai tidak profesional dan saya sangat gembira bahawa mahk4mah telah bersetuju dengan saya. Keputusan ini adalah satu mesej yang sangat jelas,”  Nurwati

Barisan peguam yang mewakili OWA Resources percaya bahawa imej dan reputasi anak guam mereka adalah sangat penting terutamanya bila ia sudah dicalarkan dan ia menjadi tanggungjawab mereka untuk membetulkan apa yang sudah berlaku.

Sumber: Facebook

“Anak guam kami perlu membersihkan nama mereka dan berharap pihak mahk4mah akan melakukan perkara yang betul, dan anak guam berpuas hati dengan keputusan hari ini.

“Akibat dari kes ini, anak guam terpaksa merayu kepada pelanggan mereka untuk terus menjalankan perniagaan dengan syarikat mereka kerana secara tiba-tiba, mata pencarian mereka terganggu oleh kes pelangg4ran kontrak tersebut.

Ianya menjadi jelas bahawa kes ini telah memberi banyak ker0sakan kepada perniagaan mereka. Kami gembira bahawa keadilan telah dicapai bagi pihak anak guam kami,” peguam.

Semoga lepas ni masing-masing akan berniaga dengan lebih jujur.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber:Lobak Merah

Be the first to comment on "“Dia tak professional bila berniaga” – Sajat Kal4h Kes Sam4n Hampir RM200K Lepas Muat Naik Gambar Bertelekung?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*