Lelaki Kongsi Gambar Nyamuk ‘G3rgasi’ Buat Ramai Mer3mang

Nyamuk adalah serangga yang telah wujud selama lebih 30 juta tahun. Selama tempoh berkenaan, serangga per0sak ini telah mengasah kemahiran mereka untuk mendapatkan sumber makanan dari manusia.

Nyamuk mencari m4ngsa untuk dig1git menggunakan peng3san kim1a, visVal dan h4ba. Selain membuat badan gatal-gatal, nyamuk juga merupakan haiwan paling banyak membawa m4ut.

Sehingga kini, nyamuk dapat meny3barkan peny4kit mal4ria yang mampu membvnuh 2 ke 3 juta orang sekali gus.

Puluhan juta manusia juga dianc4m pelbagai peny4kit lain yang dibawa oleh nyamuk seperti fil4riasis, dem4m kun1ng, d3nggi dan ens3falitis.

Oleh itu tidak hairanlah nyamuk menjadi serangga yang paling dib3nci oleh manusia. Setiap rumah pasti memiliki peny3mbur nyamuk untuk membvnuh dan mengh4lau ser4ngga itu.

Walaupun kecil, sesiapa yang membvnuh nyamuk menggunakan tangan sendiri pasti akan nampak kesan dar4h pada tangan mereka.

Bayangkan pula jika nyamuk yang jauh lebih besar dari saiz nyamuk biasa seperti yang dikongsikan seorang individu ini.

 

Perkongsian oleh Ezequiel Lobo dari Arg3ntina itu telah membuat ramai mer3mang bulu r0ma meliht saiz nyamuk ‘gerg4si’ itu.

Malah individu tersebut meletakkan nyamuk itu di sebelah nyamuk biasa dan ramai yang kagum dengn saiznya yang jauh lebih besar.

Menurut Ezequiel, nyamuk tersebut masuk melalui tingkap rumahnya seperti juara membuatkan ibunya p4nik. Nyamuk itu berjaya dibvnuh selepas dis3mbur dengan ub4t ny4muk.

Perkongsian lelaki itu mendapat 140 ribu tanda suka, rata-rata meluahkan rasa seram.

 

Ada juga pengguna Twitter yang mencadangkan mungkin nyamuk ‘gergasi’ itu adaah sejenis spesis yang lain daripada nyamuk biasa.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: HCL

Be the first to comment on "Lelaki Kongsi Gambar Nyamuk ‘G3rgasi’ Buat Ramai Mer3mang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*